Erősen indult az év, és az utóbbi hetekben kezd visszaállni a tavalyihoz hasonló forgalom, a második negyedévben azonban 25%-os visszaesést tapasztalt a Box Print Kft., ezt valószínűleg nem tudják pótolni az idén- mondta a Világgazdaságnak Fazekas Attila, a nyomda tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Hozzátette, a mintegy száz munkatársat foglalkoztató vállalkozás idei árbevétele várhatóan 10 százalékkal marad el a tavalyi 2,28 milliárd forinttól.

A nyomda a járványhelyzet miatt egyetlen munkavállalóját sem bocsátotta el, sőt a a nehéz időszakra fejlesztéssel reagál. Felgyorsították a tavaly elindított modernizációs programot, növelték az értékesítési szervezetet, újabb termékfejlesztésekbe kezdtek, automatizálták folyamataikat. A vállalkozás kapacitásbővítő pályázatokon nyert lehetőséget arra, hogy mint félmilliárd forint értékben modern gépeket, dobozragasztókat, hatszínes UV-, ofszetnyomtatásra is alkalmas berendezéseket vásároljon, amelyeket a tervek szerint fél éven belül üzembe helyez.

„A vállalat tavaly csaknem húsz országba szállított nyomdai és csomagolóipari termékeket. Mivel az elmúlt években főként az exportpiacokon értek el sikereket, a külföldi piacon való direkt jelenlét további bővítése az egyik prioritás a Magyar multi programban is pályázó cégnél. „Németországban, Ausztriában alakulnak most komoly lehetőségek, mivel az ottani nyomdaipar teljesítménye visszaesett. Ezeken a piacokon konszolidációra számítok, ami jó belépési pontot ad az ottaninál kedvezőbb árakon, de azonos minőséggel dolgozó üzemeink számára”- mondta Fazekas Attila.

A regionális növekedést elősegítő fejlesztés egyik projektjét 2019-ben indította el a Box Print, akkor több mint 100 millió forint értékben vásárolt új berendezéseket a Dunaharasztiban és Körösladányban működő üzemeihez, nagyobb teljesítésbiztonságot szavatoló integrált gyártást téve lehetővé.

Az itthon főként márkatermékek, nagyvállalatok beszállítójaként dolgozó Box Print vezetője szerint az élet kezd visszatérni a hazai nyomdaiparba, de több szereplő is komoly nehézséggel küzd. Bár még nem látni, hogy a vírus esetleges második hulláma mit jelenthet az iparág számára, a jókora alpiacot képviselő, rendezvény, termékpromóciókhoz kapcsolódó megrendelések eltűnése érzékenyen érintette az ágazat szereplőit. Az ügyvezető szerint a hazai piac további mentsvára lehet a műanyag csomagolóanyagok leváltása papíralapúra, itt akár meg is fordulhat eddigi műanyag-papír arány.

A cikk a Világgazdaság szept. 17-ei számában jelent meg.

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információk »

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

A sütik használatáról további információt talál az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Bezárás